Tuesday, October 7, 2008

Suppevær

Det begynner å bli kaldt i byen, Så jeg prøver å fokusere på de fine tingene som kommer med kaldt vær - for eksempel, at jeg kan tenne lys hver kveld. Og spise mandariner. Og gå med den grønne vinterkåpa mi. Og lage massevis av suppe.


Jeg har postet oppskriften på denne maissuppa før, men ikke noe bilde, så det teller! Den ble litt grå i dag i stedet for lysende gul, for jeg brukte rødløk i stedet for hvitløk. Men den smakte fremdeles deilig. Uansett, jeg digger denne suppa av mange grunner. Den er syrlig og frisk og litt annerledes. Og den er kanskje den ultimate dårlig-råd-dårlig-tid-suppa, da man har de fleste ingrediensene lett tilgjengelig (hermetisk mais, buljongterning, løk) og mikseren gjør mesteparten av jobben. Den er også en skikkelig lifesaver når man er på slanker'n, for den får en ganske tykk konsistens selv uten kokosmelk eller soyafløte oppi, og gir attpåtil noe å tygge i. Ikke for at jeg er på slanker'n. Ikke i dag i alle fall...

1 comment:

Elin said...

Så kult! Håper du liker den :)