Friday, October 10, 2008

Horchata

Jeg var i Mexico et par uker tidlig i år. Det var ikke en helt planlagt tur, men dæven, det ga mersmak.

En klisje i Hermosillo, Mexico

En av favoritt-tingene mine som jeg oppdaget var horchata - en type søt rismelk du får kjøpt omtrent over alt. Gjerne krydret med kanel og alltid fabelaktig.

Man fikk kjøpt pulverversjoner som jeg tok med meg hjem, men de slår ikke den du får kjøpt i krus av en eller annen senora med en tønne full av horchata, mens sola steker ansiktet ditt og mariachi-musikk pumper ut av butikkene.

Hver gang jeg tar et glass tenker jeg at jeg må tilbake en dag.

2 comments:

Jen Treehugger said...

I don't understand what you're saying but if a picture paints a thousand words your photos do all the talking for you. All your food looks so yummy!
:)

Elin said...

Jeni: Thank you so much!!

Mihl: Du må seriøst prøve den jerk-sausen - det er en av yndlingstingene mine fra VVAW :)