Monday, October 20, 2008

Back to the seasons of my youth


Denne uken er temaet: Barndomsminner. (Bildet over er faktisk et mamma tok av meg for 20 år siden.) Jeg skal lage noe av maten jeg likte best da jeg var liten. Først ut, pannekaker, laget etter denne oppskriften. Man, pannekaker var stas. Jeg husker jeg og fetteren min pleide å spise pannekaker med blåbærsyltetøy, aldri med noe annet type syltetøy.

Siden pannekaker får små hull etter luftboblene tyter blåbærsaften ut og fargelegger fingrene og området rundt munnen din lilla. Det er noe innmari søl, men bringer jeg meg tilbake til åtti-tallet med en gang.

2 comments:

Jen Treehugger said...

Mmmmmm Pancakes!!!
:)

Elin said...

Så morsomt! Kanskje blåbærsyltetøy på pannekaker er en sånn nord-europeisk fellesgreie? Vi har jo mye fjell med blåbær...